Filmer

Såg på en av mina favoritfilmer här om dagen och bölade lika mycket som första gången jag såg den. Kom på att mig själv med att vara en sån som har en lista på filmer som jag ser om och om igen utan att tröttna! kommer inte ens ihåg sist jag såg en film som jag inte redan sett haha.
Jag gillar filmer som innehåller budskap och väcker inspiration. Här kommer listan på mina favoriter:
 
1. Eat pray love
Älskar den här filmen! Så mycket bra grejer om personlig utveckling och att hitta sig själv. Innehåller mycket fint och tänkvärt om kärlek också. Gillar man att resa är det pricken över i:et. SE!
 2. Peaceful warrior.
Eftersom jag är en spirituell nörd måste denna få hamna på andra plats. Denna filmen är baserad på en sann historia vilket gör den ännu bättre. Fin resa om att gå från att vara styrd utifrån sitt ego till att bli äkta och närvarande med fokus på nuet. Se om ni inte sett!
 3. The perks of being a wallflower
En film jag gråter mig igenom från början till slut. Väldigt djup och fin och innehåller mitt favoritcitat genom alla tider:
 4. 500 Days of summer
Bästa kärleksfilmen med bästa musiken. Typisk relation mellan en undvikande och ambivalent enligt anknytningsteori. Älskar slutet. Även denna gråter man sig igenom, så sjukt bra!
5. Vicky Christina Barcelona
Kan relatera till christina i den här filmen så mycket haha. Rolig och bra feelgood film. Har förövrigt suttit på exakt den baren i Barcelona där scenen nedan spelades in. Vet inte om jag älskar filmen så mycket just för att jag bor i Spanien.
6. Under the tuscan sun
Den här tilltalar mig också mycket med tanke på att jag sade upp hela mitt liv på en vecka och flyttade ensam till ett nytt land utan att veta vad som skulle hända. Fin film om att våga prova något nytt och hitta sig själv igen efter att en relation tagit slut.
 
 
 Har ni tips på fler liknande filmer som dessa?
 
 
Kommentera inlägget här: